Özgür seçimin bir paradoks olduğunu biliyor muydunuz?

James 08/16/2017. 28 answers
Arts & Humanities Philosophy

Evrende "kendi iradenle" bir şey yapmayı seçersen, evrendeki hiçbir şey istemezsen, istemesin ya da yaparsın ya da yaparsa, buna sebepsiz bir neden denir. Sebepsiz bir sebep, başka bir şey tarafından meydana gelmeyecek bir şeydir ve onlar ...

28 Answers


7Flightsup 08/02/2017.

Her zaman özgür seçimim var, çünkü bir şeyler yapmayı seçtiğimde, geçmişte veya gelecekte değil, her zaman şu anda yapılır. Bilgi için geçmişi kullanabilirim, ancak mutlaka buna ihtiyacım olmaz, çünkü bir zekam var. Zekam, şartlandırmadan ve her şeyden bağımsızdır. Bu, hep şu andaki bilincimin bir parçası. Mevcut kaçınılmaz, çünkü hepsi var. Geçmiş ve gelecek yalnızca düşünceleriniz olarak var, yani yaşadığınız ya da yaşayacağınız bir zaman, ancak bellek ya da geleceği kabul etmek dışında mevcut değil, ki bunlar da şimdiki zamanda yapılır.


Maximus Williamitis 08/02/2017.

Yok hayır; Özgür irade seçimi sadece bir "dox" dur; Çünkü tek bir kararı gerektirir. Hiçbir etkisi olmadan bir paradoks. Çünkü iki öğe içeriyor.


Houston, we have a problem 08/02/2017.

Bir anlambilimde bir hatayı tarif ediyorsunuz, bir çelişki değil.


tizzoseddy 08/02/2017.

Kafam karıştı. Evrenin sizi yapabilecek ya da bir şey isteyen tek parçası sensin. Eylemlerinizin nedeni sizsiniz. Evrenin diğer bölümlerinin eylemlerinizin nedeni olduğunu söylemek, eşinin onu yapmasını sağladığını söyleyen bir karı-çırpıcı gibidir.


All hat 08/02/2017.

Çelişkili ya da olmasın, dürüst olmak gerekirse hayatta başka seçeneğin yok mu? Banyo ya da oturma odanızda işemek gibi mi?


elj2017c 08/02/2017.

İnsanlar bu konuyu yüzyıllardır tartışıyorlardı. Bazıları, özgür irade diye bir şey olmadığını iddia ediyor - tüm eylemlerimiz Tanrı tarafından önceden belirlendi. Bazıları, gerçek özgür irade ancak mutlak özgürlük sahibiysek mümkündür. Bununla birlikte, bu konuyu düzgün bir şekilde anlamak için, Tanrının Sözü olan İncil'e dönmeliyiz, çünkü Yehova'nın bizi özgür irade ile yarattığını ortaya koyuyor; Yani, kendi akıllı tercihlerimizi yapma kapasitesi ve özgürlüğü. (Yeşu 24:15) "Şimdi, RABbe hizmet etmeniz kötü görünüyorsa, atalarının yaptıkları tanrıların nehrin diğer tarafında veya Am'or'un tapınaklarında hizmet edip etmediklerini, bugün hizmet edeceğin kendin için seç. Yeryüzünde yaşadığınız topraklarda ... Ama ben ve ailem için RAB'be hizmet edeceğiz "dedi.


STAN 08/02/2017.

James, bir insan olarak, dışarıdan belirlenemeyen seçimler yapma kabiliyetim var. Bu seçenekler özgür ve bağımsız, herkesten bağımsızdır, gönüllü bir karardır. Bu benim kendi kabiliyetim veya seçme şansım. ONU SEVİYORUM. ;-) PS. İyi günler. Bunu sana söylemek benim tercihimdi. ;-)


Raver Raver Raver 08/02/2017.

Yazınız, liberter özgür iradenin nedensel determinizmle nasıl tutarsız olduğunu ele almaktadır. Ancak, nedensel determinizm doğru değildir, çünkü kuantum ölçeğinde rastgele oluşmaktadır. Yaralanmamış eylemlerin de özgür olmadığı nedendir, tam da sebep olmamasından kaynaklanmaktadır. Biz onların nedeni değiliz. Onlar "bizim" eylemlerimiz değil. Eğer benim hareketim, kuantum mekaniğin olasılık denklemleri tarafından üretilen rastgele bir sonuç ise, bundan sorumlu değilim.


Grey Tower 08/02/2017.

Bedensel seçim zihinsel aktivitenin sonucudur, büyük patlama değil. Bu ıslak, sefil, soğuk sabah bir fincan çayın var mı yoksa bir fincan kahvem var mı? Dışarıda kurutulamayacağımı ya da hava durumu iyi görünüyorsa yarın sabaha kadar bekleyemeyeceğimi bilerek yıkamaya başlarım mı? Her düşünce, söz, eylem ve eylemin doğanın fiziksel yasalarıyla manipüle edildiği bir robot muyum, yoksa düşüncelerimi, sözcüklerimi, eylemlerimi ve davranışlarımı kontrol altında tutuyor muyum? Akıl yürütmeyi kabul etmeyi mi seçiyorum yoksa aklımı meşgul edip kendi sonuçlarımı mı çekeceğim? Bu, akıl almaz bir şey ve sorunuzun cevabı.


No Chance Without Jesus 08/02/2017.

Anlıyorum ve büyük patlama bu saçmalamayı size gönderdi? Eminim ki bu kendi beyin osuruğunuzdur Tanrı olamaz, ancak şu anda büyük patlama olabilir .... Şaşkın insanların Tanrı ile birlikte uzaklaştıracağına inandığı saçmalık


Why 08/02/2017.

Varoluş işe yaramaz, bu nedenle hiçbir şey yine de önemli değil


Luke 08/02/2017.

Evet, zaten biliyordum


sparrow 08/02/2017.

Evet. Buna inanıyorum. Bence her şey zaten 'harekete geçirildi' ve tüm küçük atomlar ve bu gibi fizik yasalarına uymak zorundayız. Aslında yüksek fizik yasaları onu yönlendireceği zaman, özgür irade diye çağırmak paradoksal bir şeydir. Bununla birlikte, karar için ikisinin de alamayacağı hiçbir sebep yok. SİZE karar veriyorsunuz VE ayrıca fizik yasaları, çünkü bu yasalar dışında ayrı olamazsınız.


Christopher F 08/02/2017.

"Paradoks" kelimesinin anlamı konusunda kafanız karışıyor gibi görünüyor. Kendini tıraş etmeyen kasabadaki her erkeği tıraş eden berber paradokstur. Yani, berberin kapalı bir takımın bir üyesi olduğunu varsayarsak (bir adamdır ve kasabada yaşıyor). Sonra berber kendini tıraş olmalı ve tıraş edemiyor. "Özgür irade" nin berberle aynı kategoriye girdiğini düşünüyorsanız, şartlarınızı tanımlamak ve daha sıkı bir şekilde şeyler koymak isteyebilirsiniz. Gerçekten söylediğin şu ana kadar mümkün olduğuna inanmamanız. Güzel: ama farklı bir nokta.


Plogsties 08/02/2017.

Bunun, evrene ve gerçekliğe bakmanın birçok yoldan yalnızca biridir (ve dini görüşleri hariç tuttuğumu) biliyor muydunuz? Sanırım bazı profesör sizi beyan etmeyi başardı ve tüm cevapları aldığına inanmaya başladı. Hayır, özgür seçim hiç de bir paradoks değildir.


The_Doc_Man 08/02/2017.

"Bedava seçim" var - ancak şartlarınızı tanımlamalısınız. Hiçbir çelişki yoktur, sadece hukuki bir mesele. Bir suç işlemekten yakalandıysanız, hakim öne çıkın ve bir "suçlu" savunma yaparsanız, kendi isteğinizin işkence tehditleriyle sınırlanmayan seçeneği seçtiniz mi, yoksa vicdan nedeniyle mi seçtiniz? Özgür irade, kararınıza giren faktörlerden kendisini ayırmaz ve ayıramaz. Soru şu olmalıdır: Bir seçim yaparken, başka bir seçenek var mıydı ve alternatiflerden birini seçmekten özgür müydünüz? Eğer öyleyse, o zaman özgür irade seçimi yapıldı. İnsanlar bazen beyindeki biyokimyasal potansiyelleri nasıl takip ettiğimiz ve dolayısıyla deterministik düşünceye köleler olduğumuzla ilgili tartışmalara katılırlar. Bu insanlar beni güldürür. En alt düzeylerde, bir grup ateşli nöron nihayetinde bir konçerto ya da mükemmel bir roman haline gelmenin iç ayrıntılarını bilmiyoruz. Dolayısıyla soru şu olmalıdır: belirli bir kişinin seçimi öngörülebilir mi? Çoğu kez cevap NO olarak çıkıyor. Birisinin eylemlerini tahmin edemezseniz, o zaman kendi yetersizliğiniz ile o kişinin Özgür Ruh sahibi olma arasındaki farkı anlayamazsınız. Başka bir ifade edersek, Bedava Will'i icra eden bir kişi ile öngörmediğiniz bir tercih yapan bir kişi arasında pragmatik bir fark yoktur. Hareketleri önceden tahmin edemezseniz, özgür irade OLABİLECEKTİR.


I want MOAR 08/02/2017.

Özgür irade yoktur. Yapılması gereken, tüm bu şeyler var olmayan soyut kavramlardır. Sadece olaylar, insan istiyor, insan arzuları var, hepsi bu. Gerçekten sadece dil üzerinde oynuyor. Orada ne var. Mantıkla ilgili değil, dünyayı olduğu gibi alıyor musunuz yoksa değer yargısı mı yapıyorsunuz? Bir değer türetmenin hiçbir yolu yoktur.


quaz 08/02/2017.

[1] Biliyorsunuz "Biliyor muydunuz" soruları bir sohbet biçimidir ve Yahoo! aleyhinedir. Topluluk kuralları? [2] Bu bir paradoks ya da o kadar onurlu bir şey değil. Bu (özgür seçim) yalnızca NONSENSE değil. [3] Daha iyi bir teori gelinceye kadar, verdiğiniz fiziksel açıklamayı kabul ediyorum.


Obed 08/02/2017.

Hayır - öyle değil! Yolsuz bir Vatikan rahibinin hayaliyle hiçbir ilgisi yok.


john b. loved 08/02/2017.

Benim için değil. İnanıyorum ki, Tanrı kendisi gibi varlıkları yapma kabiliyetine sahiptir ve ben ilan ettiğim gibi onun adına inanıyorum, ben olduğum ya da ben olacağımı söyleyeceğim, doğasında büyük bir özeldir ve O'nun yapısına özeldir. O ne seçerse seçsin. Bu durumda, özgür irade doğası üzerine yaptığınız değerlendirmeyi kabul etmiyorum. Fakat benimle aynı fikirde değilsin - değil mi?


Warren Thomas 08/02/2017.

Sonuçta yaşama konusunda çok şey düşünüyorum ve ifadeniz bu düşünceyi düşünüyor gibi görünüyor. Bunu yazarken yaşamanın sonucunu yaşıyorum, şu anki eylemler bir neden ve sonuç yaratıyor ve bir risk / ödül faktöründen kaynaklanıyor. Bu düşünce, 16 evrensel insan arzusunda irdelenmiştir. Fakat ben, sürekli seçeneklerle ayrıldığımız kadar özgür görüyorum ve hayatta kalmak için seçmek zorunda kalıyoruz ve sonra eylemlerimize dayanarak ya da yoksun olarak, hayatlarımızı aralıksız yaşıyoruz. Hangisini seçersek, hangisini seçersek özgür oluruz diye soruyu ortaya çıkarır?


Mr. Interesting 08/02/2017.

Yanlış.


elenchuskb 08/02/2017.

"Evrende mutlaka başka bir şey yoksa bunu istemek veya seçmek ya da yapmak", o halde neden seçeceksiniz "big bang'ın ilk anında belirlenmiş (yani)" ? Neden bir sebebin bir "sonuç" olduğunu düşünüyor musunuz? Bedensel seçim, "özgür bira" ya kıyasla bir "paradoks" değildir. Öte yandan, Kanada'da sahip olduğumuz iddia edildiği gibi, "ÜCRETSİZ sağlık hizmetleri", bir ilim ayartmasıdır çünkü il bütçemizin yaklaşık% 40'ını tüketmektedir. Bir sözlüke ihtiyacınız var, çünkü bir "özgür seçim" her zaman serbestçe seçen biri tarafından yaratılmıştır. Ve her insanın seçeceği ne olursa olsun, her zaman bir hayvan içgüdüsünden (başka seçeneğin olmadığı halde) veya bitkisel tropizmden (yine seçim yapılmamasından) veya fiziksel / kimyasal eylem / reaksiyondan (yine seçim yapılmamasından) farklı olarak rasyonel bir arzunun sebebi vardır. . Kevin


Who 08/02/2017.

"O zaman buna nedensiz bir neden denirdi." Hayır olmaz


Rowan 08/02/2017.

Evet, bu doğru, özgür irade diye bir şey yok, herkesin yaptığı her şey genetik ve çevre kaynaklı, ancak yaptığınız kararları değiştirme şekliniz. Örneğin, seçimler yapmanın hiçbir anlamı olmadığına karar verdiyseniz, her şey zaten olacaktı planlanmıştı ve değiştiremediyseniz, bu sizi bir şey yapmaya zahmet etmediğiniz bir yola götürebilir Yaptıysanız, sizi hayatta daha başarılı kılmış olabilir. Sonra tekrar, bir şey yapmamak da, bir otobüsün çarpmaması ve aylarca yavaş yavaş bir hastane yatağında ölmekle geçinmesi anlamına gelen karar olabilir. Hangi yoldan gittiğini bilmenin hiçbir anlamı yok ve yavaşlama belirtisi yok bu yüzden tehlike büyüyor olmalı ...


Everard 08/02/2017.

Bildiğim kadarıyla Big Bang sadece bu enkarnasyonu açıklıyor. Bunun daha önce ne sıklıkta olduğunu kimsenin bilmediğinden eminim. ~


Pythagorean Apatheist 08/02/2017.

Christian Skydaddy, Yunanlı Kaos veya Mısır'dan farklı değildir Primordial Kaos'un tanrıları geldi. Rumlar düzensizlik olduğuna inandılar. Bir şey bir başlangıç ​​olmadan geldiğinde yalvarır. Hristiyanlar tanrılarının başlangıcı olmadığını ilan ettiklerinde o zaman farklı değildir.


Evan 08/02/2017.

Bir bloga mı ihtiyacınız var, şampiyon?

Language

Categories